قیمت تجهیزات دندانپزشکی و لیست آنها
مجله آموزشی و تکنولوژی از موضوعات روز دنیا همراه با راهنمای خرید از محصولات آرایشی، لپ تاپ ، دکوراسیون، تلویزیون و...
قیمت تجهیزات دندانپزشکی و لیست آنها
سه شنبه 25 مرداد 1401 ساعت 12:50 | بازدید : 1103 | نویسنده : هیمن | ( نظرات )

دستۀ چراغ یونیت دندانپزشکی نیز با فویل آلومینیوم استریل موجود در سینی وسایل پوشانده می­شود. شکل 3-12 چگونگی Drapeمیز Mayoو دستۀ چراغ یونیت را نشان می­دهد. 1. دست­ها کاملاً خیس شود. 2. حداقل ۶ قطره محلول آنتی­سپتیک روی آن­ها ریخته شود (معمولاً توسط ظرف یا dispenserنصب شده روی دیوارۀ کنار محل دست­شویی که با چشم الکترونیک کار می­کند) . 3. حداقل 15 ثانیه(ترجیحاً 30 ثانیه) دو دست کاملاً به هم مالیده می­شود و ناحیۀ دست­ها و پایین ساعد شسته می­شوند. به ناحیۀ انگشتان، بین آن­ها و ناخن­ توجه مخصوص شود. صرف نظر از فعالیت بیشتر دست غالب،قیمت تجهیزات دندانپزشکی بهداشت هر دو دست به طور مساوی انجام شود. 4. دست­ها به مدت حداقل 10 ثانیه با آب جاری خنک یا ولرم کاملاً شسته شوند و سپس توسط حولۀ استریل یا خشک­ کن برقی خشک ­شوند. این روش موجب از بین رفتن عمدۀ میکروارگانیسم­های موقت یا گذرا و اکثر فلور نرمال پوست دست می­شود.

یونیت دندانپزشکی، مهمترین ابزار دندانپزشکی است. این ابزار، به قدری مهم است که با ایجاد کوچکترین مشکل و خرابی در آن، کل کار دندانپزشکی مختل خواهد شد. برخی از افراد تصور میکنند که دندانپزشک، نیازی به آشنایی با قطعات و تکنیکهای یونیت و صندلی دندانپزشکی ندارند. اما باید بدانید که آگاهی از آنها و آشنایی با عملکرد این ابزار، نوعی حسن به حساب میآید. همچنین این موضوع باعث میشود تا از این ابزار به خوبی و به صورت بهینه استفاده کنید و هنگام بروز هرگونه خرابی آن را برطرف کنید. درباره اهمیت یونيت دندانپزشکی توضیح دادیم و اهمیت آن را بیان کردیم. مؤلفه های زیادی باید بررسی شود تا تجهیزاتی که تهیه میکنید عالی باشد و شما را در خدمت رسانی به بیمار یاری کند و آسایش بیمار را تامین کند. یونیت دندانپزشکی، مهمترین ابزار پزشکی است که قلب دندانپزشکی به حساب میآید، به همین دلیل قیمت یونیت دندانپزشکی کمی بالا میباشد.

ماده72ـ با تغییر فناوری و روی کار آمدن فناوریهای نو، واحدهای تولیدکننده موظف به بررسی کارآیی این فناوریها و در صورت تأیید، استفاده از آنها به جای روشهای قدیمیتر میباشند. ماده73ـ این ضوابط به عنوان ضوابط جایگزین هر نوع ضابطه قبلی در این خصوص تلقی گردیده و در صورت وجود موارد مشابه ، این ضوابط معتبر و قابل اجرا میباشد. پسماندهای عفونی مظنون به داشتن عوامل زنده بیماریزا (باکتریها، ویروسها، انگلها یا قارچها) به مقدار و با کیفیتی که بتوانند در میزبانان حساس موجب بیماری شوند، میباشند. پسماندهای ناشی از عملهای جراحی و کالبد شکافی اجساد مبتلا به بیماریهای عفونی (مانند بافتها، مواد و تجهیزاتی که در تماس با خون یا دیگر آبگونههای بدن بودهاند). هرنوع اسباب یا مواد دیگری که در تماس با اشخاص یا جانوران آلوده بودهاند. توجه: « اجسام تیز و برنده»ی آلوده نیز یک زیر مقوله پسماندهای عفونیاند اما در این ضوابط جداگانه شرح داده میشوند. پسماندهای آسیب شناختی شامل بافتها، اندامها، اجزای بدن، جنین انسان و جسد جانوران، خون و آبگونههای بدناند.

البته این بدان معنی نیست که دیگر بازدیدی انجام نخواهد شد، در واقع بسیاری از مشکلات از راه دور قابل حل بوده و در بسیاری موارد مشاوره های تلفنی توسط تکنسین باعث جلوگیری از بروز مشکلات بیشتر گردیده است. مسئولیت ارائه خدمات فنی لازم از قبیل طراحی، مونتاژ ، نصب ، نگهداری ، اصلاح ، تعمیر دستگاه ها نیز بر عهده تکنسین یونیت دندانپزشکی می باشد. یک تکنسین کارازموده در حین بازدید های موردی دستگاه ، با تشخیص دقیق آسیب دیدگی ها و فرسودگی های احتمالی از بروز خطرات بالقوه جانی و مالی به بیمار و متخصیص دندانپزشکی جلوگیری می نماید. یونیت های دندانپزشکی به دو صورت ثابت و متحرک می باشند، که در نوع متحرک دستگاه به راحتی از یک نقطه به نقطه ای دیگر انتقال داده می شود. اما در نوع ثابت، دستگاه به کف زمین مهار می شود و امکان جابجایی دستگاه دیگر وجود ندارد. همچنین یونیت دندانپزشکی ثابت نیز از لحاظ نحوه کاربرد به انواع ، عمومی، یونیت دندانپزشکی کودکان، یونیت دندانپزشکی جراحی تقسیم بندی می شوند.

با توجه به نوع و برند یونیت دندانپزشکی ، امکانات آن متفاوت خواهد بود و میتوانند هر کدام از ویژگیهای خاصی برخوردار باشند. در این مقاله بخشهای مهم یک صندلی دندانپزشکی، مزایا و ویژگیهای آن را با توجه به یونیتهای موجود در بازار به شما نشان میدهیم. اجزای اصلی یونیت دندانپزشکی چیست ؟ و سایر عناصر مهم دیگر میباشد که دنتاطب در ادامه مقاله به تمام این اجزا میپردازد. صندلی دندانپزشکی یکی از مهمترین قسمتهای هر یونیت دندانپزشکی برای بیمار و هم برای دندانپزشک است و به همین خاطر طراحی و ارگونومی نقش بسیار مهمی را ایفا میکند. کراشوار ظرفی است که در کنار صندلی دندانپزشکی قرار داده شده است، که در طی انجام عمل و معاینه بیمار، شستشوی دهان و تخلیه بزاق دهان بیمار را انجام میدهد. کاسه کراشوارها از جنس چینی، شیشهای یا پلاستیکی میباشد. این قسمت از یونیت معمولا قابل جدا شدن جهت اتوکلاو و استریل است.

فارس: این واحد تولیدی چه میزان اشتغالزایی دارد؟ در حال حاضر 41 پرسنل فارغالتحصیل رشتههای مهندسی، پزشکی و مکانیک شیمی که سه رشته مرتبط با این محصول است در این واحد مشغول به کار هستند. در دفتر مرکزی کیماکاشت نیز که با هدف معرفی هرچه بیشتر این محصول و کسب بازارهای مختلف در تهران فعال شده 17 نفر مشغول به کار بوده و در کنار این مهم در 18 استان کشور نمایندگی فعال داریم. فارس: آیا برنامهای برای توسعه این کار دارید؟ بله. به عقیده من کرد و کردستانی سرشار از فکر، ایده، دانش و اندیشه است اگر زمینه شکوفایی و بهرهوری این ایدهها در کشور فراهم شود قطعا شاهد اتفاقات خوبی در زمینه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی خواهیم بود. فاز دوم کیماکاشت در زمینی به مساحت 7 هزار و 600 مترمربع با اشتغالزایی 100 تا 110 نفر و سرمایهگذاری 70 تا 75 میلیارد تومان طی حداقل 5 تا 6 ماه آینده به بهرهبرداری میرسد. فارس: در فاز دوم این کارخانه محصول دیگری تولید خواهد شد؟

اقدامهای هنری در دوران پادشاهی محمدرضاشاه با ورود شهبانو، فرح پهلوی سرعت بالاتری گرفته و کیفیت آنها نیز دوچندان گردید. مهرداد پهلبد برای اجرای موسیقی ایرانی ارکستر کُر ملی ایران را پدیدآورد. در دوران او خانههای فرهنگ و هنر در شهرهای گوناگون ایران ساخته شدند و جشن فرهنگ و هنر نیز هرساله در سراسر ایران و حتی روستاها با فرستادن گروههای هنری، برگزار میگردید. در دوران شاهنشاهی پهلوی، دو گونه معماری در ایران، گسترش داده شد؛ نخستین گونه، تقلیدی از سبک معماری غربی بود که ارتباط کمی با اقلیم این کشور داشت و دومین نوع، تلاشی در جهت احیای معماری بومی ایرانی بود. به تدریج، مسئولان ایرانی از تقلید کورکورانه از غرب، دلسرد شدند و به پشتیبانی از سبکهای بومی ایرانی که برای رفع نیازهای نوین، اصلاح شده بودند، پرداختند. از برجستهترین نمونههای معماری این دوران، برج آزادی است.تجهیزات رادیولوژی دندانپزشکی همچنین دو دورهٔ برجستهٔ نفوذ معماری غربی در ایران وجود دارد که نخستین آن در دوران قاجار بود. در دورهٔ دوم نیز که کلاً در دوران پهلوی رخ داد، کل معماری ایران دگرگون شد و ساختمانهایی با عنوان و کارکرد غربی در این کشور، متداول شدند.

  • شستشوی چشم با محلول نرمال سالین با آب فراوان
  • روکش های نشینمن تابوره
  • Elevator (آسانسور) کوچک و بزرگ
  • تطابق روکش ساخته شده با دندان
  • سفالومتری (Cephalometric)

چسب زخم، بانداژ، دستگاه فشار، دستگاه کنترل قند خون، دستکش جراحی، آنژیوکت و غیره انواعی از تجهیزات پزشکی هستند که برخی از آنها را در هر خانهای میبینید و برخی در مراکز بهداشتی و درمانی مورد استفاده قرار میگیرند. تجهیزات پزشکی نقش بسیار مهمی در مراکز درمانی و بهداشتی و همچنین خانهها دارند. هدف نگهداری انواع تجهیزات پزشکی در هر مکانی کمک به ارتقا سلامت، امدادرسانی در زمان آسیب و پیشگیری از بروز آسیبهای جدیتر در اطراف است، در نتیجه آشنایی با انواع آن، کیفیت محصولات و کاربردهای تجهیزات پزشکی ضروری است. معمولا تجهیزات پزشکی با توجه اثربخشی بر بدن فرد در سه کلاس A ،B و C تقسیمبندی میشوند. گروه A، دستکشها و باندها تجهیزات پزشکی هستند که تقریبا در دسترس همه هستند. خطر کمتری هم برای سلامتی دارند. نظارت و کنترل بر تجهیزات این گروه برعهده سازمان غذا و دارو است. در تجهیزات پزشکی کلاس B نظارت و کنترل بیشتری در فرایند تولید صورت میگیرد. از جمله تجهیزات پزشکی این کلاس میتوان به انواع تشکهای طبی و کیسههای آب گرم اشاره کرد.برای اطلاعات بیشتر در مورد تجهیزات دندانپزشکی اینجا کلیک کنید.




موضوعات مرتبط: دندانپزشکی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست




می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان جادوکده و آدرس jadokade.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 50
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 2

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 33
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 378
:: بازدید ماه : 6470
:: بازدید سال : 27918
:: بازدید کلی : 102574